TØFF

Trening og Øvelse For Fjorårskonfirmanter er et lederkurs for 10. klassinger. Vi har månedlige samlinger gjennom året, og kurset avsluttes med en teamtur til øst-Europa. Ansvarlig leder Toini G. Berg (toini.berg@frikirken.no, 913 53 536)

TEAMTUR til Moldova 21-29. juni 2024

I slutten av juni reiser 50 ungdommer fra menigheten på hjelpesendingstur til Moldova, som er et av de fattigste landene i Europa. Før pandemien reiste vi til hvert år til Kaliningrad, Russland, og vi så hvor stor betydning dette hadde for de vi besøkte og for ungdommene vi hadde med oss. Vi får andre perspektiver på våre egne behov når vi møter mennesker som kjemper for å overleve.

Sommerturen arrangeres av Love Europe, som er en gren av Youth With A Mission. De har arrangert turer til Moldova i flere år. På årets tur reiser vi sammen med ungdommer og voksne fra flere menigheter i Norge.. (Se www.loveeurope.no for mer info) Vi skal jobbe sammen med en kirke i byen Ungheni, som ligger ved grensa til Romania.

Turen vil bl.a. inneholde:

• Utdeling av klær og mat hos fattige familier
  • Vi vil leie et idrettsanlegg og invitere til fotball/volleyballturneringer
  • Arrangere konserter i byens park.
  • Enkle reparasjonsoppdrag.
  • Gratiscafé.

PRIS: kr. 5000,- + flybillett.
Det blir billigst om den enkelte kjøper flybillett selv.
Billetten koster i dag kr. 5.596,-

Bruk FriBu sin turkonto: 3000 58 41395. Merk betalingen med "Moldova 2024 og deltakerens navn"

REISE
Oppmøte ved Kristiansand Frikirke kl. 23:59 kvelden 21. juni.
Vi reiser med Air Baltic med avreise til Chisinau via Riga kl. 08:25.
Vi er da fremme i Chisinau kl. 15:00. Vi bestiller buss fra Chisinau til Ungheni.
Bussturen tar i overkant av to timer.
På returreisen går flyet fra Chisinau kl. 15:00 og lander kl. 19:05 på Gardermoen, hvor bussen venter på oss.
Vi regner med å være tilbake ved Frikirken kl. 01:00 søndag 30. juni

PÅMELDING innen 15. mars
Fyll ut skjemaet her

Kontakt Stein Arve Graarud om du har spørsmål om turen.
steinarve.graarud@frikirken.no