Konfirmasjon

Frikirkens mål er å tilby våre ungdommer det aller beste konfirmantopplegget. Vi bruker mye tid og ressurser på dette fordi vi anser det som viktig.
Konfirmasjon

Kunnskap og kjennskap
I Frikirken ønsker vi at konfirmantene skal få både kunnskap om- og kjennskap til Gud. For mange har konfirmasjonstiden gitt en nødvendig ballast for å møte livets mange utfordringer og gleder. Det er noe som er evig og uforanderlig. Noe som gir oss fotfeste i en verden i stadig forandring.

Vi ønsker å tilby konfirmantene våre det aller beste og å ta dem på alvor. De vil derfor i tilegg til pastor, Stein Arve Graarud, møte flere andre ungdomsledere. Vi har stort fokus på å inkludere den enkelte og har derfor jevnlige smågruppesamlinger

Frikirkens konfirmantopplegg koster kr. 3900,-
Betalingen dekker en bli-kjent-helg, materiell og kost/losji på sommerleiren. Du vil i tillegg få en flott bibel fra menigheten.Faktura sendes ut etter nyttår.

Må man være medlem i Frikirken?
Man trenger ikke være medlem hos oss for å følge vårt opplegg. Har du venner som ønsker å gå sammen med deg til undervisning, er de hjertelig velkommen til det.
De som ikke er døpt hos oss, må da ta med seg dåpsattest på første samling. Dersom de ikke er døpt, kan de likevel følge Frikirkens konfirmasjonsundervisning og ta del i konfirmasjonsfesten i august.

PÅMELDING
Meld deg på ved å fylle ut skjemaet her.

Her er noen viktige datoer:
12.09 kl 1730 - 1900:  Oppstartsamling i friCafé
11-12.10: Overnatting i kirka. Sport og moro på lørdag
13.10. kl. 1100: Presentasjon av konfirmantene på gudstjenesten. Infomøte for konfirmanter og foresatte i peisestua etter gudstjenesten.
16.11. kl. 1930 - 2300: Konfirmantkveld på VOX.
14.12. kl. 1800 - 23: Rollebryllup sammen med VOX.

Etter jul blir det ukentlige samlinger i Fricafé kl. 1730-1900. Den første samlinger er 09. januar
Uke 31 (tir-søn) 2025: Konfirmantleir på Evjetun
30.08. 2025: Kl 1100 og 1330: Konfirmasjonsgudstjeneste