Kristiansand Frikirke står bak påskemusikalen Lys levende. Musikalen er siden 2008 satt opp en rekke ganger og på flere steder i Norge. Tekstene er skrevet av Jan Gossner, Tore Thommassen og Randulf Roaldsnes. Musikken er av Jon Kleveland.

Det har som tradisjon å være en fest- og samlingsdag for alle generasjoner når barn, unge, voksne og gamle endelig står på scenen og levendegjør påskeevangeliet for oss gjennom skuespill, sang og dans. Sist oppsetning var i Haugesund Misjonskirke og Kristiansand Frikirke sændagen før påsken 2023.

Under pandemien var det dessverre ikke mulig å sette opp forestillingen. Vi laget derfor en digital spesialversjon i 2021 som vi følger opp i årene som kommer. Lenke til nettstedet er www.lyslevende.no Du finner oss også på Facebook. Søk etter "lys levende".

Sangene ligger på Spotify. Søk etter "Lys levende". Det er også laget singback, noter og opptak av forestillingen. Kanskje noe for din menighet?

Ta kontakt med rnr@hotmail.no for mer informasjon.

Årets trailer..